Acasă Gătesc gustos 10+ rețete de post sănătoase și delicioase: idei de mâncăruri rapide și ușoare, unele chiar surprinzătoare!

10+ rețete de post sănătoase și delicioase: idei de mâncăruri rapide și ușoare, unele chiar surprinzătoare!

3
10+ rețete de post sănătoase și delicioase: idei de mâncăruri rapide și ușoare, unele chiar surprinzătoare!

Ai decis să ții post sau să renunți definitiv la produsele de origine animală și ai constatat că nu mai știi ce să gătești în așa fel încât să fie și hrănitor și sănătos și gustos? Atunci ai să te bucuri să afli că toate preparatele culinare, de la aperitive, feluri principale, gustari și până la deserturi, au și o variantă de post.

Pentru cei care au adoptat o alimentație vegană, perioada de post nu presupune nici un fel de schimbare în stilul de viață, însă dacă în mod normal consumi produse de origine animală, în pragul postului apare întrebarea: oare ce aș putea să gătesc/mănânc?

Secretul preparatelor de post sănătoase și ușor de gătit

Să gătești rețete de post nu este dificil deloc. Pentru fiecare produs de origine animală există o mulțime de variante de înlocuire, mai sănătoase și cel puțin la fel de gustoase.

În loc de lapte poți folosi o băutură vegetală pe bază de soia, cereale sau oleaginoase. 

Carnea poate fi înlocuită de soia în felurite forme (felii, granule, făină sau boabe), în așa fel încât să pregătești cu ușurință și repede orice rețetă. Iar pentru deserturi delicioase, printre înlocuitorii pentru ou se numără lecitina de soia, semințe de in râșnit sau drojdie inactivă, ambele pe post de agent de legare.

Hai să vedem acum care sunt cele mai cunoscute și îndrăgite rețete de post!

Rețete de post la cuptor

Soia boabe cu sos de roșii și oregano

Soia boabe la cuptor

Acest preparat este plin de proteine de post complete atât de necesare organismului tău, mai ales în sezonul rece. Mâncarea din soia boabe cu sos de roșii și oregano la cuptor îți va da atât energie, cât și nutrienți. Poți să pregătești rețeta în varianta natur sau cea pasată, e la fel de bună!

Citește rețeta completă pentru soia boabe la cuptor!

Musaca de cartofi cu soia

Musaca de cartofi cu soia de post

Musacaua este un preparat clasic, foarte îndrăgit de gurmanzi. Are și de ce, spunem noi, mai ales când o putem pregăti în varianta de post. Fulgii de drojdie inactivă pe care i-am folosit ca ingredient leagă componenetele și oferă și un gust asemănător brânzei. Mmmmm, yummi!

Află care sunt toți pașii pe care trebuie să îți urmezi pentru a prepara rețeta de musaca de cartofi cu soia la cuptor!

Plăcintă vegană cu legume

Placinta vegana cu legume

Nu degeaba ovăzul, unul dintre ingredientele acestei rețete, provine dintr-un cuvânt sanscrit care înseamnă fericire. Plăcinta vegană cu legume îți va face papilele gustative foarte, foarte fericite. 🙂

Descoperă cum să gătești o plăcintă vegană cu legume delicioasă!

Chifteluțe de legume

Chiftele la cuptor de post din legume

Tananananam!!! Să bată tobele, avem în față o vedetă între preparatele de post! Rețeta de chifteluțe din legume pe care ți-o propunem înlătură, nu doar carnea, ci și prăjeala – cu caloriile ei cu tot – fiind preparată la cuptor. Astfel îți oferă o alternativă sănătoasă, ușoară și gustoasă. În plus, ai atat de multe variante de ingrediente, încât e posibil să se termine postul și tu să nu le fi încercat pe toate. Le afli mai jos.

Află cea mai versatilă rețetă chifteluțe de post la cuptor!

Alternative de post la mâncăruri tradiționale

Sărmăluțe de post cu ciuperci

sarmale de post

Sărmăluțele de post cu ciuperci sunt un clasic în materie de rețete. În ciuda concepției potrivit căreia sarmalele se fac greu, această rețetă îți va demonstra exact contrariul. Plus că sunt bune, bune de tot! 🙂

Citește întreaga rețetă de sarmale de post cu ciuperci și smântână vegetală!

Gulaș vegetal cu tofu și ciuperci

Gulas vegetal cu tofu si ciuperci

Vrei ceva bun și plin de nutrienți pentru masa de prânz? Iată o combinație de senzație între tofu și ciuperci, iar pentru patru porții vei folosi numai 2-3 linguri de ulei.

Descoperă instrucțiunile complete pentru a pregăti gulaș vegetal cu tofu și ciuperci!

Mâncare de linte roșie scăzută

Mancare de linte rosie scazuta

Lintea este mai simplu de gătit decât celelalte tipuri de legume cu boabe uscate, întrucât fierbe mult mai repede. Este o alternativă perfectă pentru fasolea cu ciolan și alegerea perfectă pentru vegani și vegetarieni. Nouă ne place foarte mult, mai ales combinată cu puțin usturoi.

Gătește și tu mâncare de linte roșie de post pentru o masă hrănitoare!

Supă cremă de linte roșie și cocos

Supa crema de linte rosie si cocos

Știai că o consistență cremoasă activează centrii plăcerii din creierul nostru? Ei bine, rețeta de supă din linte pasată cu cremă de cocos îți va demonstra acest lucru din plin. Încearc-o!

Citește rețeta de supă cremă de linte roșie și cocos și pregătește o supă cremă de post care îți va încânta papilele gustative!

Rețete pentru fel principal de post inspirate din bucătăriile internaționale

Curry cu spanac și năut

curry cu spanac si naut

Nu doar bucătăria românească este plină de rețete de post îndrăgite, și cea indiană poate fi o sursă de inspirație în acest sens. Drept exemplu îți oferim rețeta de curry de mai jos, care este numita „Chana palak masala” și care are un sos cremos, bazat pe lapte de cocos și numeroase condimente.

Experimentează cu bucătăria indiană urmând rețeta pentru curry cu spanac și năut!

Pasta e fagioli, mâncare de fasole cu paste

mancare de fasole cu paste (pasta e fagioli)

Aceasta rețetă italiană poate fi mai groasă sau mai lichidă, deci o poti găti pe post de supă cremoasă sau mâncărică aromată. Dacă nu ai combinat niciodată pastele scurte și fasolea, acum ai ocazia să încerci, mai ales fiindcă este o rețetă atât de ușoară de post!

Gătește repede un prânz sănătos – pasta e fagioli!

Enchiladas cu fasole

enchiladas cu fasole

Aceasta este o rețetă de post de inspirație mexicană, plină de legume colorate și nutritive. Deasupra celor 8 tortillas umplute se toarnă un sos de brânză vegan, care transforma acest fel principal făcut la cuptor într-un deliciu!

Delectează-te cu mâncăruri mexicane de post și pregătește enchiladas cu fasole!

Șnițele de soia crocante, cu piure de cartofi irlandez (colcannon)

snitele de soia crocantepiure de cartofi irlandez (colcannon)

Este o alternativă de post sănătoasă la clasicele șnițele cu piure, care are la bază soia felii și o rețetă de piure de inspirație irlandeză (cu varză murată, plina de probiotice, care îți ajută digestia). Alege întotdeauna soia care nu provine din culturi modificate genetic și încearcă și tu această combinație chiar astăzi!

Citește rețeta pentru șnițele de soia crocante!
Pregătește o garnitură deosebită de post – piure colcannon!

Calzone cu ciuperci

calzone cu ciuperci

Această rețetă poate fi adaptată și transformată într-o pizza cu ciuperci, numai bună de post: întinde aluatul în forma de cerc într-o tavă și acoperă-l cu un sos de roșii, peste care adaugi apoi umplutura din indicațiile rețetei. Coace pizza ca atare și poftă bună!

Potolește-ți pofta de pizza cu calzone cu ciuperci!

Descoperă mai multe idei de preparate pentru felul principal în secțiunea noastră cu rețete pentru felul principal de post.

Deserturi sănătoase de post pentru toată familia

Griș cu lapte de cocos și vanilie

Gris cu lapte de cocos si vanilie

Despre rețeta de griș cu lapte se pot spune foarte multe. Pentru unii este desertul preferat de post, pentru alții un mic dejun, servit în goană, dar un lucru este sigur: grișul cu lapte este gustul inegalabil, de neuitat al copilăriei noastre. Înlocuiește laptele cu orice băutură vegetală și cremă de cocos, iar rezultatul este un desert de post delicios!

Încearcă o gustare perfectă la micul dejun sau între mese:griș cu lapte de cocos și vanilie!

Această rețetă de griș cu lapte de post este o variantă excelentă cu care să-ți încarci bateriile la început de zi.

Găsești și mai multe opțiuni în secțiunea noastră cu rețete de mic dejun de post.

Negresă de post cu karob și fructe confiate

Prajitura negresa de post cu karob si fructe confiate

Unul dintre cele mai cunoscute și iubite deserturi, acum într-o variantă mai sănătoasă! Datorită ingredientelor folosite, acum poți savura prăjitura preferată de post, fără sentimentul de vinovăție. Înlocuirea prafului de cacao cu pudra de roșcove o va face potrivită și pentru cei mai mici dintre membrii familiei tale.

Încearcă negresa de post, chiar mai bună decât negresa obișnuită!

Pentru mai multe idei de dulciuri vegane, aruncă un ochi pe întreaga noastră colecție de rețete de prăjituri și deserturi de post.

Zi de zi mai bine cu meniuri de post de la SanoVita

Trebuie să ne amintim ce reprezintă perioada postului, atât pe plan spiritual, cât și fizic. Menirea postului este de a ne învăța să ne dominăm  poftele și să obținem în toate aspectele vieții o stare de echilibru și împăcare.

Dincolo de semnificația spirituală, postul reprezintă o ocazie foarte bună de a-ți detoxifia organismul, motiv pentru care nutriționiștii recomandă mai multe perioade din an în care să adopți acest mod de a te hrăni. Descoperă mai multe despre meritele unui astfel de regim în articolul nostru despre beneficiile postului. Iar dacă încă nu îți este foarte clar cum arată o alimentație sănătoasă și echilibrată în această perioadă, ghidul nostru introductiv despre alimentele de post îți va fi de ajutor.

Preparatele de mai sus sunt printre cele mai consumate în perioada de post Fie că vrei să ții unul dintre posturile lungi din an sau doar miercurea și vinerea, sperăm ca aceste mâncăruri, alături de toate celelalte din colecția noastră de rețete de post să te fi inspirat. Și acum să ai tot ce-ți trebuie pentru a-ți crea un meniu de post săptămânal sau zilnic nutritiv, diversificat și delicios!

SanoVita susține starea de bine obținută printr-o alimentație sănătoasă și echilibrată cu o gamă variată de produse de post.  Iar în magazinul nostru online ai numai produse potrivite în acest sezon, care transformă postul dintr-o perioadă de restricții intr-una în care poți face alegeri sănătoase, diverse și gustoase. Încearcă-le pe toate în rețete de post delicioase!

Descopera ingrediente vegetale perfecte in post, in magazinul online Sano Vita!

Tofu cu ardei si ceapa

tofuplus-ardei-si-ceapa-200g

Pateu de bob, cu ardei si tarhon

pateu-din-bob-cu-ardei-si-tarhon

Lapte de cocos

bautura-vegetala-din-nuca-de-cocos-400-ml

Lapte de migdale

lapte-de-migdale-1l

 

3 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.